Friday, January 25, 2008

我不配



I was browsing around on Youtube that day .. and saw this video ...

the song: 我不配

Singer : Jay Chou

Lyrics : Fang Wen Shan

Tune : Jay Chou


Different from a lot (I mean a lot .. not all) of people, I don't chase Jay's Songs though I like most of his songs but I like them not because Jay is 帅 or he sings well or whatever. When I listen to a song, I will take notice of the lyrics before the tune. Hence I never did notice this song before I see the MTV (and saw the lyrics) I was particularly attracted to :

这日子不再绿

又斑驳了几句

剩下搬空回忆的我在大房子里

电影院的座椅

隔遥远的距离

感情没有对手戏你跟自己下棋

还来不及仔仔细细写下你的关于

描述我如何爱你

你却微笑的离我而去

这感觉 已经不对

我努力在挽回

一些些应该体贴的感觉我没给

你嘟嘴许的愿望很卑微在妥协

是我忽略 你不过要人陪

这感觉已经不对

我最后才了解

When I saw this portion, I feel like crying .. not because there is something wrong with my relationship ... (no we're happy with each other .. bless us ;D)

很多时后。。。 都是到了失去才发现已经太晚了。。。

为什么呢?

是应为太自我吗?.... 太专注于自己的事而忽略了对方。。。

还是太自以为是..... 认为自己所想的一定是对的。。。

或。。 天真的认为你的想法不说出来他/她 也会知道? (别笨了!!)

其实应该是都有吧。。。。

是时候检讨检讨自己了。。。

你有没有注意到你的另一半不开心呢?

或是最近太忙了。。。 连说个“喜欢” 或“我爱你” 都没时间呢?
.
.
.
赶快赶快给他/她一个拥抱 。。。 说一句 “我爱你“

No comments:

Post a Comment